Munkaszélesség (m)
Sorok száma
Sortávolság (cm)
2.7-4.8
6
45-80
3.15-4.8
6+1
75-80 (6 soros)
45-65 (7 soros)
2.64-4.4
8
33-55
Optima V gerendely
A gép alapja egy merőben új vázkoncepció, amely lehetővé teszi a felhasználó számára a gyors sortávolságváltoztatást 30 cm-től 80 cm-ig. Így a vetőgép átállítása kukoricavetésről szójavetésre vagy akár repcevetésre néhány percet vesz csak igénybe. A vetőgép 6,7 vagy 8 soros kivitelben érhető el. A koncepció ötvözi az újszerű kialakítást, a már jól ismert vetőegység megbízhatóságával.
- Az elektromos hajtású HD vető kocsik a robosztus 180×180 mm gerendelyre vannak rögzítve, mely lehetővé teszi a sortávolság igény
szerinti változtatását. A gépet a három méteres szállítási szélességről a négy méteres munkaszélességre egyetlen gombnyomással lehet átállítani. - Robosztus kialakítás és a letisztult vonalvezetés.
- A műtrágyatartály súlypontja közel esik a traktorhoz, így kisebb emelési kapacitású traktor is elégséges az emeléshez .
Optima SX a nagysebességű vetőkocsi
Akár 18 km/h munkasebesség
- Optimális mélységtartás a vetőkocsi súlyának köszönhetően, mely tovább növelhető (+ 100kg) minden vetőkocsira egy rugós rendszeren keresztül.
- Hatékony talajkövetés, a küllős mélységhatároló kerekek nagy elmozdulásának köszönhetően (⌀410mm, 120mm-el)
- Pontos maglehelyezés a kis csoroszlyáknak köszönhetően, melyek tiszta magárkot formálnak. A mag jó lehelyezése és befedése a sima köztes tömörítőkerék és a többállású V-tömörítőkerekek által biztosított.
Vetőház – Optima SX
- A nyomott levegős vetőház 70km/h sebességű légárammal “lövi” a barázdába a vetőmagot. A sima, rugalmas köztes tömörítőkerék, elkapja, és megóvja a
magokat az elpattanástól a magárokban. Bármely negatív hatás, mint vibráció, a vetőház kilépési pontja és a magbarázda közötti úton a nagy légárammal kerül kiküszöbölésre, így kerülnek a magok a tökéletes helyükre. - Minden vetőkocsi elektromos hajtású az ISOBUS kapcsolat által. További generátor vagy egyéb külön áramforrás nem szükséges. A teljes áramellátás és ellenőrzés ISOBUS által történik.
Optima e-drive II
Akár 18 km/h munkasebesség
- Optimális mélységtartás a vetőkocsi súlyának köszönhetően, mely tovább növelhető (+ 100kg) minden vetőkocsira egy rugós rendszeren keresztül.
- Hatékony talajkövetés, a küllős mélységhatároló kerekek nagy elmozdulásának köszönhetően (⌀410mm, 120mm-el)
- Pontos maglehelyezés a kis csoroszlyáknak köszönhetően, melyek tiszta magárkot formálnak. A mag jó lehelyezése és befedése a sima köztes tömörítőkerék és a többállású V-tömörítőkerekek által biztosított.
Vetőház – Optima SX
- A nyomott levegős vetőház 70km/h sebességű légárammal “lövi” a barázdába a vetőmagot. A sima, rugalmas köztes tömörítőkerék, elkapja, és megóvja a
magokat az elpattanástól a magárokban. Bármely negatív hatás, mint vibráció, a vetőház kilépési pontja és a magbarázda közötti úton a nagy légárammal kerül kiküszöbölésre, így kerülnek a magok a tökéletes helyükre. - Minden vetőkocsi elektromos hajtású az ISOBUS kapcsolat által. További generátor vagy egyéb külön áramforrás nem szükséges. A teljes áramellátás és ellenőrzés ISOBUS által történik.
ISOBUS Intelligence – GEOSEED – Optima
GEOSEED – Precíziós vetés a legmagasabb szinten
GEOSEED kétféle koncepciót is ajánl:
GEOSEED 1 Szintje a vetőgép munkaszélességét szinkronizálja. Biztosítja a vetőmagok pontos lehelyezését mind párhuzamos mind háromszögletű alakzatban (vagy gyémánt akazatban): pozitív hatással van a tápanyagok, a víz és a nap hatékonyabb hasznosítására. Csökkenti a szél és a víz áltasl okozott eróziót.
GEOSEED 2 Szintje az egész táblát szinkronizálja. Ez a sorközműveléshez szükséges, továbbá az egész vetés irányához. GEOSEED az egyetlen rendszer a világon, ami mellett a gyomok mechanikus ellenőrzése is lehetséges!
HD-II vetőkocsi
Mulcs illetve hagyományos vetéshez egyaránt
- A vetőkocsik súlya alapvetően nehéz, és hozzáadva még a plusz nyomást is (maximum 100 kg), minden egyes vetőkocsi az opcionális rugós rendszeren keresztül képes az optimális mélységtartásra, még extrém körülmények között is.
- Hatékony talajkövetés, mivel a nagy oldalsó mélységszabályozó kerekek (Ø 400 mm, szélesség 120mm)
- Pontos vetőmag lehelyezést és vetőmag takarást eredményeznek, a köztes tömörítőkerék (opcióként rozsdamentes acél) és a többféleképpen állítható V-tömörítőkerék segítségével, biztosítva a maximális termőterület kialakítását.
Vetőház tömítések nélkül HD-II vetőkocsihoz
- A szabadalmaztatott Kverneland vetőház egy jövőbe mutató fejlesztés eredménye amely a minimumra csökkenti a karbantartási költségeket.
- Nincs súrlódás, nincs kopás, alacsony hajtásigény, minimális karbantartás: a vetőtárcsák együtt forognak a vákuumkamrával a vetőházban. A vákuumkamra egy csapágyazott csőtengelyen keresztül csatlakozik a vákuumot előállító ventilátorhoz.
- Ez a vetőház megoldás vákuum-veszteség nélküli működést eredményez, így alacsony a vákuum igénye.
Elektromos Mikrogranulátum szóró: Micro-Drill
Micro-drill Optima HD-II és SX vetőkocsikhoz
A mikrogranulátumszórók iránti kereslet egyre növekszik. Mikro-tápanyagokkal és kis mennyiségű rovarölő szerekkel vagy gombaölőkkel biztosíthatjuk a biztos kezdést növényeink számára.
Az elektromos micro-drill Optima HD-II és SX modellekre felszerelhető, mint egy “hátizsák” a vetőegység mögé, 17 literes tartálykapacitással rendelkezik.
Elektromosan meghajtott és ISOBUS-vezérelt. Az magadagoló készülék kopásálló műanyag házból és cserélhető cellákból áll, amelyek rozsdamentes acélból készülnek, biztosítva a mikrogranulátum pontos adagolását.
Felhasználóbarát kialakítás
A fejlesztés során elsősorban a kezelő biztonságának növelése volt a cél, az egyszerű és biztonságos gépkezelés révén. Ezért a kezelő akkor cserélheti a cellakereket, ha a garat tele van granulátummal. Először nem kell kiüríteni őket, csökkentve ezzel a kezelő azon kockázatát, hogy közvetlen kapcsolatba kerül a granulátummal.
Egy kis plusz a környezetünkért
A granulátum szabadon esik a vető barázdába, levegő nélkül, minimalizálva a porkibocsátást. Ezért az új micro-drill teljes egészében betartja az alkalmazott granulátum kibocsátásának ellenőrzésére vonatkozó jelenlegi irányelveket.
Precíziós gazdálkodás
A kényelmes, teljesen ISOBUS vezérlésű rendszer lehetővé teszi a vetőmag vég és kezdési pontjainak adaptálását. Ez biztosítja a pontos be- és kikapcsolást a tábla végén (átfedések vagy hibák nélkül), és emellett lehetővé teszi a kikapcsolást a művelőút elérése esetén.
ISOBUS Intelligence – GEOCONTROL
IsoMatch GEOCONTROL – Költségtakarékos megoldás azonnali megtérüléssel
A vetés a GPS-nek és GEOCONTROL-nak a Kverneland elektromos hajtású, pneumatikus szemenkénti vetőgépeivel való kombinációjával most már valóság. Mindezek a gépek az ISOBUS technológiával szereltek és így készek a GEOCONTROL-ra.
Az e-drive szemenkénti vetőgépek minden sorának saját eletromotorja van és ez kombinálva a GEOCONTROL-lal biztosítja, hogy minden vetőkocsi automatikusan bekapcsol vagy kikapcsol pontosan a megfelelő helyen, ezáltal elkerülhető az átfedés bármely már elvetett sorral. Különösen kényelmes háromszög táblákon és görbe vagy szabálytalan forgók esetén, és ez jó a növények fejlődésének és ezzel együtt a pénztárcájának.